30 september 2021
"In God vertrouwen we. Alle anderen moeten data brengen." - een interessant citaat van W. Edwards Deming, Statisticus, Professor, Auteur, Docent en Consultant
Volgens Flatworld Solutions worden er elke dag grote sets data gegenereerd door middel van meervoudige gegevensstromen uit verschillende bronnen. Nu de hoeveelheid wereldwijde data in een enorm tempo toeneemt, is het geen verrassing dat deze nu wordt gebruikt als een bruikbaar zakelijk element. Vandaag de dag zien tal van organisaties wereldwijd de waarde in van investeringen in data, omdat het tal van voordelen biedt, zoals gerichte marketing, gestroomlijnde processen, verbeterde klantervaringen, enzovoort.
Als bedrijven nog steeds twijfelen om te investeren in data, zijn hier enkele redenen waarom je niet moet aarzelen:
1) Data helpt je betere beslissingen te nemen
Data = Kennis. Goed data levert onweerlegbaar bewijs, terwijl anekdotisch bewijs, veronderstellingen of abstracte observatie kunnen leiden tot verspilling van middelen door actie te ondernemen op basis van een onjuiste conclusie.
2) Onderbouw je argumenten
Data is een belangrijk onderdeel van pleitbezorging voor systemen. Door data te gebruiken kun je een sterk argument voor systeemverandering presenteren. Of je nu pleit voor meer financiering uit publieke of private bronnen, of pleit voor veranderingen in de regelgeving, door je argument te illustreren met data kun je aantonen waarom veranderingen nodig zijn.
3) Stop met gissen
Data zal je helpen om (zowel goede als slechte) beslissingen uit te leggen aan je stakeholders. Of je strategieën en beslissingen nu wel of niet de uitkomst hebben die je had verwacht, je kunt er zeker van zijn dat je je aanpak niet hebt ontwikkeld op basis van gissingen, maar op basis van goed onderbouwde data.
4) Optimalisering van interne operaties
Organisaties kunnen data gebruiken om interne activiteiten te verbeteren door hiaten in bedrijfsprocessen te vinden, tijdrovende taken te identificeren en ineffectieve procedures op te sporen. Het herzien van de manier waarop uw bedrijf functioneert kan de klanttevredenheid verbeteren. Kortom, data helpt bedrijven om restitutieverzoeken, klachten van klanten, live demo's, enz. slim en in korte tijd te verwerken.
5) Personalisering van de klantenervaring
Bedrijven kunnen nu data gebruiken om de ervaring van het winkelend publiek aan te passen. Kwantitatieve data kan worden gebruikt om vast te stellen waarom klanten hun interesse in de producten verliezen, de problemen in de producten op te lossen en vervolgens oude klanten te benaderen met de bijgewerkte informatie om ze terug te krijgen.
6) Zoek uit wat u goed doet
U kunt data gebruiken om de sterke punten van uw bedrijf te reproduceren. U kunt data-analyse gebruiken om goed presterende programma's, servicegebieden, en personeel te vinden. U kunt uw goed presterende programma's, servicegebieden en personeel onderzoeken zodra u ze hebt geïdentificeerd, om methoden te ontwikkelen om slecht presterende programma's, servicegebieden en personeel te helpen.
7) Oplossingen voor problemen vinden
Organisaties kunnen data gebruiken om effectiever de bron van problemen te ontdekken. Organisaties kunnen data gebruiken om verbanden te zien tussen wat er op meerdere locaties, afdelingen en systemen gebeurt. Is er een probleem, zoals het personeelsverloop of de werkloosheidscijfers, dat een oorzaak kan zijn als het aantal voorschrijffouten is toegenomen? Door deze data punten te vergelijken en tegen elkaar af te zetten, kunnen we nauwkeurigere ideeën genereren en effectievere oplossingen implementeren.
Deze 7 redenen zijn argumenten op hoog niveau om te investeren in data. Elk bedrijf of elke omgeving is echter uniek. Het is dus essentieel om te onderzoeken wat uw huidige situatie is en hoe u vooruit wilt. Hoe dan ook, als je begint te investeren in je databeheer en in data kwaliteit, zul je altijd voordeel halen uit deze beslissing.
Meer info: